zondag 30 december 2018

Social Deal: eten: Indonesisch bij Klein Java





Je hebt natuurlijk heel veel voordeelpagina’s. Als ik iets moet hebben waar ik veel geld voor uit moet geven, kijk ik altijd even op die pagina’s. Je weet namelijk maar nooit of je het ergens goedkoop kunt krijgen. Is dat gênant? Ook wel een beetje. Maar aan de andere kant: bedrijven bieden het zelf aan voor een veel lagere prijs. Dat hoeven ze niet te doen.

SocialDeal

 Ik stuitte op de nieuwe site SocialDeal op SocialDeal. Ik kende hem niet, had er wel aan de kant van de weg wat posters van zien hangen in Heerenveen. Eerst even gecheckt of het niet een fake iets was, maar dat bleek het niet te zijn. Er stond nog een eetafspraak op het programma. Met mijn broer. En het moest wat Aziatisch worden, want daar houden wij allebei van en onze partners niet. En bij het voorbijkomen van de mail van SocialDeal stond daar opeens een diner bij Indonesisch Restaurant Klein Java in Sneek. Daar komen we al jaren. Goede rijsttafels, maar je kunt er ook een keuze maken uit a la carte gerechten.

3 gangen diner voor 15,75 per persoon

Deze aanbieding was echter bijna te mooi om waar te zijn. 3 gangen diner met een rijsttafel voor 15,75 per persoon. Normaal gesproken kost een rijsttafel alleen voor 1 persoon wel al iets van 22 euro per persoon. Op de site zie ik nu dat de aanbieding normaliter 32,50 per persoon kost. Dat scheelt dus meer dan de helft. En wat je daar allemaal voor krijgt is gigantisch. Nog steeds vraag ik me wel af hoe het uit kan, maar het zal ook zijn om mensen naar het restaurant te trekken.

Voucher vooraf bestellen en ook direct de beschikbaarheid zien

Enfin, je bestelt vooraf je voucher op de site. Daar kun je al direct zien of er beschikbaarheid is op de dag waarop jij wilt gaan eten. De voucher betaal je ook via de site. Vervolgens kun je reserveren op het tijdstip dat jou uitkomt en waarop de deal geldig is. Je kunt op verschillende momenten aanschuiven. Je hoeft in dit geval dus niet eerst het restaurant bellen. En wat ook netjes is, je krijgt van Social Deal de bevestiging dat je deal is geaccepteerd bij het restaurant en dat je dus mag komen.

Aanbiedingen; schoorvoetend naar binnen

Enfin, we gingen toch wat schoorvoetend naar binnen. Het mooie aan deze reservering is wel dat je niet met je bon in de hand bij de deur hoeft te staan. Je maakt vooraf een reservering. En toen we binnenkwamen en onze naam noemden, was meteen duidelijk waar we voor kwamen. Geen rare vragen. We kregen een mooi tafeltje aan het raam en al snel kregen na het bestellen van onze drankjes (die je vanzelfsprekend wel moet betalen) een klein loempiaatje als appetizer.

Proeverij van voorgerechten

Daarna verscheen een keur van voorgerechten. Een proeverij van voorgerechten. Nou die proeverij was het zeker. Lemper (kleefrijst met kip en kokos), een kleine soto ajam, maiskoekjes (heerlijk), nog een soort van loempia en pangsit. Eigenlijk al genoeg voor een beperkt buikje als het mijne. Maar broerlief kan wel wat hebben dus die verheugde zich al enorm op de tweede gang.

Rijsttafel Sneek

Een rijsttafel met pittige vleesgerechten. Met 3 soorten saté (waaronder eentje met geit, verrukkelijk), rendang, heet ei, een paar soorten varkensvlees in diverse sauzen, zelfgemaakte atjar, een koud groentegerecht met kokos en diverse kipgerechten. En daarbij natuurlijk rijst, kroepoek en nog wat andere bijgerechten.  Ik was blij dat broerlief een wat grotere maag had dan ik, want ik zat meer dan vol na al dat lekkers. Ondertussen werd nog wel even gevraagd of we de vouchers bij ons hadden. Gelukkig had ik die, maar ik dacht dat dit niet nodig was geweest.  Hoefde ook niet per se zei de aardige jongen in de bediening, maar dan moesten zij het ook weer uit een systeem halen. Hij scande de bon en daarmee was de deal bezegeld.

Een hele mooie deal

Overigens kregen we vervolgens ook nog een nagerecht: mango ijs met rozenwater en slagroom en fruit. Het hoeft misschien geen betoog dat dit voor mij iets te veel van het goede was en dat ik dit dessert ook maar doorgeschoven heb. Omdat broerlief wat pittige drankjes had besteld moesten we vervolgens nog 33 euro afrekenen, maar met dat bedrag hadden we anders alleen het eten betaald. En SocialDeal heeft natuurlijk nog veel meer deals die je per provincie kunt bekijken en bestellen. ‘Een mooie deal toch,’ zei de aardige jongen nadat we betaald hadden. En dat klopt, een heel mooie deal.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten