donderdag 13 november 2014

WD-40 voor bijna niks bij de Action

WD-40 voor bijna niks bij de Action. Dat was mijn geschenk van de week. En ik leerde het middel ook nog eens op een bijzondere manier kennen, want blond als ik ben had ik er nog nooit van gehoord. Naaimachine olie noemde ik het.

QMusic het geluid

In de sportschool heb je soms de mooiste gesprekken. Zo was ik al weken met iemand aan het ouwehoeren over het Qmusic geluid dat steeds duurder werd. We bedachten van alles, hij gaf me steeds de tips door en ik liet mijn hersenen kraken. We bootsen geluiden na, maar kwamen er niet uit. Op een slechte dag hoorde ik dat het geluid geraden was. En niet leek op wat wij allemaal bedacht hadden.

Goedkope WD-40 olie

Met diezelfde heer had ik het op een gegeven moment ook over de beroemde WD-40 olie. Hij had er mee op een beurs gestaan en had daar de mooiste verhalen gehoord over de olie. Wat je daar allemaal niet mee kon doen. Smeert, verwijdert roest, beschermt tegen roest, reinigt en fungeert als contactspray. En je kunt er zelfs voor zorgen dat je spiegel in de badkamer niet meer beslaat, want ook dat doet deze beroemde olie. Maar hij is door zijn multifunctionaliteit is redelijk aan de prijs.

Piepen en kraken

Ik kende de olie niet, maar wilde er wel meer van weten. En daar stond hij in de Action te pronken. Op het label wat hij allemaal kan: stopt piepen en kraken, verdrijft vocht, reinigt en beschermt, maakt los wat vast zit en maakt stroeflopende delen weer gangbaar. Het leek me allemaal heel handig, al was het alleen maar om de deur eens te smeren die bij mij alleen nog maar met een hele harde bang dichtgaat. Dus ik gekeken: bij Bol zag ik hem staan voor rond de 9 euro de bus. Bij de Action slechts voor een euro of 3. Dus nu prijkt hij hier en maak ik alles minder krakend. Zelfs de deur gaat nu fluisterzacht weer dicht.

1 opmerking:

  1. Mooi, zoek op "wd40 hema" en vind als eerste link een 3-delige roman over WD-40 bij de Aldi :D

    BeantwoordenVerwijderen