donderdag 17 juli 2014

Kabeljauw, altijd duur maar nu wat minder



Zelf ben ik gek op kabeljauw. Het is een witvis die niet heel visserig van smaak is en in mooi vlees uiteen valt. Lekker goed gebakken met bijvoorbeeld een korstje met kruiden of gewoon met peper en zout vind ik het een delicatesse. Het probleem met kabeljauw is echter altijd alleen dat het zo duur is. Vroeger was het eten dat veel mensen zich konden veroorloven. Tegenwoordig is het echt iets speciaals.

Bij de Lidl

Deze week heeft Lidl het echter in de aanbieding. Spotgoedkoop is het misschien nog niet, maar als je niet al te grote moten serveert kun je toch iets lekkers op tafel zetten. De eerlijkheid gebiedt me wel te zeggen dat ik een hele moot heb verorberd. Maar ik heb als excuus dat ik alleen leef, zullen we maar zeggen.



De kabeljauw bij Lidl kost 1,49 per ons. Ik had een schaal voor 3,75. Hij zag er naar mijn idee wat droog uit en ik was dan ook eerst wat sceptisch. Toen ik het pak opende was de geur goed (geen vissengeur, want dat betekent nooit veel goeds). Na zouten en peperen even in de pan met wat olijfolie en boter en ik heb heerlijk zitten smullen.

Moot halveren

De moot halveren en dan aan 2 personen serveren was uitermate goed mogelijk. In dat geval zet je voor 1,875 een visje op tafel. De andijvie was ook in de reclame, maar ik heb een bakje met cherrytomaatjes meegenomen voor 0,49 euro waar ik een salade van heb gemaakt. Aardappelen of rijst erbij als je dat wilt (dat eet ik weinig) en je hebt een heerlijke en gezonde maaltijd.

Aanbiedingen bij EuroClix

Geen opmerkingen:

Een reactie posten